Preventivna medicina – značaj sirove hrane

0
412

47-raw foodKoliki je značaj sirove hrane kada je naše zdravlje u pitanju govori podatak da mnoge zdravstvene organizacije kao preventivu protiv bolesti predlažu konzumiranje sirovih namirnica u čak do 13 posluživanja dnevno.

Zašto su voće i povrće u svom sirovom obliku toliko važni?

Svakodnevno, svaka naša ćelija bombardovana je oksida-tivnim stresom i primi oko 10 hiljada hitaca. Ta oštećenja moraju se popraviti takozvanim antioksidansima, da bi ćelija mogla da nastavi sa svojom normalnom funkcijom. U protivnom, oštećenja ćelija usloviće njenu oslabljenu funkciju, te ako je to ćelija srca, pluća ili jetre, javiće se i oboljenja u ovim organima. Ako se ona ne može regenerisati, onda se mora stvoriti nova, koristeći genetski materijal, telomere kojih u našem tijelu ima u ogra­ničenom broju. Kojom brzinom trošite telomere, tom brzinom ćete stariti.

Nauka kaže da ako bi mogli, teorijski, da zakrpimo svakodnevna oštećenja ćelija, naš genetski materijal i telomeri mogli bi trajati sedamsto godina. Mi u prosjeku živimo deset puta kraće, jer oksidativni stres prevazilazi moć reparacije u tijelu.

Odakle organizam dobija antioksidante koji popravljaju kvar ćelija?

Uglavnom iz svježeg voća i povrća. Jedna jabuka ili brokoli sadrže više od 20 hiljada vitamina i minerala, odnosno fitonutrijenata koje ćelije koriste da se regenerišu i obnove. Za razliku od sintetskih vitamina, prirodni fitonutrijenti spakovani su u voćki u svom prirodnom obliku koji se brzo i lako apsorbuje, dok se iz pilula teško apsorbuju jer ih organizam ne prepoznaje kao dio prirode. Njihov odnos u toj voćki i harmonija tog odnosa vitamina i minerala ne može se replicirati u piluli.

Veoma značajan razlog zašto je sirova hrana toliko važna jeste održavanje normalnog PH balansa u ćelijama. Uprošćenim jezikom, zdrava ćelija ima bazni pH koji joj omogućava normalno funkcionisanje. Na primjer, virusi i bakterije se teško raz­množavaju u baznoj ćeliji. Suprotno od bazne, postoji kisjela reakcija u ćeliji. Kisjeli pH dovodi ćeliju u problem. Tako se otvaraju vrata mikrobima i zapaljenjskim procesima. Ćelije raka, koje mi greškom svakodnevno pravimo i koje naš imuni sistem eliminiše, imaju kisjeli pH. Da bi ćelija zadržala svoj bazni pH, potrebno je da u organizam unesemo baznu hranu. Bazna hrana je svježe, sirovo voće i povrće. Praktično sva ostala hrana, kao što su meso, mliječni proizvodi, tjestenine, slatkiši, gazirano, alkohol, stvara kisjelu reakciju u ćelijama. Tako otpočinje proces poremećaja funkcije ćelije koja se od normalne zdrave pretvara u bolesnu ćeliju ili ćeliju raka.

Dakle, da bismo održali normalan pH balans u tijelu, oko 50% naše ishrane trebalo bi da bude hrana koja podržava baznu reakciju, a to je sirovo voće i povrće. To je važno vršiti svakog dana jer se oksidativni stres dešava svakodnevno, a ćelije raka greškom pravimo svakog minuta, te naš organizam ne može da čeka da ponekad pojedemo neku voćku ili salatu, tj. kad, kao u ovom članku, pročitamo koliki je značaj sirove hrane. Konzumiranje ovakve hrane mora biti svakodnevno, najbolje uz svaki obrok, u vidu salata, priloga drugoj hrani, za užinu ili kombinovano u blenderu kao povrćni ili voćni šejk.

Pritom u našoj ishrani moraju biti zastupljene sve dugine boje, jer svaka boja u sirovom voću i povrću ima snažan pigment, antioksidant koji regeneriše i hrani ćelije. Raznovrsnost je ključna, jer svako voće i povrće ima specifične fitonutrijente. Na primjer, kako kažu naučne studije, spanać ima sposobnost da štiti oko od makularne degeneracije, a brokoli, ako se tri puta sedmično koristi u ishrani, smanjuje incidencu obolijevanja od raka za oko 60%. Crveni pigment u paradajzu, likopen, štiti kožu od opekotina pri sunčanju a takođe i prostatu od zapaljenja i tumora. Resvera-trol iz crnog grozđa čisti krvne sudove i podmlađuje i štiti naš genetski materijal od oštećenja. Proantocijanidi, plavi pigment iz borovnica, jačaju moždane i umne funkcije, popravljaju pamćenje i koncentraciju.

Voće jedite u prirodnom obliku, a ne u vidu sokova. Postoji razlog zašto ne možete natočiti sok iz drveta, već sa njega uberete plod. Za razliku od voćnog soka koji uglavnom sadrži šećer koji ubija bijela krvna zrnca, imunitet i crpi insulin, cijela voćka sadrži vlakna i bioflavonoide koji pomažu rad crijeva i iznose toksine iz tijela.

Što više Vaša ishrana obiluje namirnicama u prirodnom obliku, onako kako ih je napravila majka priroda, utoliko ćete biti zdraviji i raspoloženiji.