IGRICA SEA HERO – Igraj za dobro!

0
311

Crnogorski Telekom, zajedno sa ostalim zemljama Dojče Telekom grupe, lansirao je danas inovativnu mobilnu igricu koja će pomoći naučnoj zajednici u borbi protiv demencije. Ovu inicijativu su podržali Klinički centar Crne Gore, Medicinski fakultet i Ministarstvo zdravlja, ukazujući na sam problem demencije i značaj koji ova incijativa ima u daljem istraživačkom radu i pomoći naučnoj zajednici u njenom izliječenju.
Telekom je razvio ovu mobilnu igricu u saradnji sa eminentnim međunarodnim partnerima (Alzheimer's Research UK, University College London, The University of East Anglia, kreatori igrica Glitchers, itd.) kako bi pomogli istraživanju demencije. Osnovni cilj je prikupljanje podataka koji će predstavljati osnovnu bazu naučnoj zajednici za dalji rad na istraživanju demencije.
Vjerujemo da je naša odgovornost, kao jedne od vodećih telekomunikacionih kompanija u Evropi, da u kontinuitetu radimo na unaprjeđenju naših dostignuća u stvaranju boljeg sjutra, tako što ćemo maksimalno iskoristiti moć naše mreže i servisa koje ona nudi za opšte dobro. Bili smo inspirisani stvaranjem nečega što će motivisati i ohrabriti ljude da posvete svoje vrijeme u igri za opšte dobro.
Telekom vjeruje u dijeljenje doživljaja. Demencija uništava sjećanja, tako da osoba više ne može da ih dijeli sa onima koje voli. Inovativne tehnologije, novi servisi i ideje daju nam mogućnost da kreiramo alatke koje će omogućiti naučnoj zajednici da unaprijedi svoja istraživanja i na taj način zajednički doprinesemo opštem dobru.
Kako je sve počelo? Naime, svjesni činjenice da je jedan od prvih simptoma demencije gubitak sposobnosti orijentacije u prostoru, i da trenutno ne postoji reper ”normalnosti” na osnovu kojeg bi se moglo zaključiti da li se neko gubi u prostoru usljed bolesti ili prirodnog starenja, stvorili smo igricu Sea Hero koja će upravo pomoći u identifikovanju ovog problema. Kako je to moguće? Jednostavno, dok igrate, podaci o sposobnosti orijentacije se pouzdano prate i čuvaju, tako da se kreira najveća baza podataka ovog tipa na svijetu, koja će predstavljati mjerilo za pojam ljudskog snalaženja u prostoru.
Prema globalnom Alchajmer izvještaju iz 2015. godine, preko 47 miliona ljudi živi sa demencijom. Vjeruje se da će se ovaj broj utrostručiti do 2050. godine.
Hilary Evans, izvršni direktor, Alzheimer’s Research: Treba bolje da razumijemo ovo stanje. Treba da shvatimo kako možemo da liječimo ovu bolest. Znamo da je ključ u istraživanju, a da bi se ono sprovelo, potrebni su nam podaci koji ne postoje.
Upravo je nedostatak podataka usporilo istraživanje, i to je podstaklo Dojče Telekom i međunarodne partnere da se udruže i iznađu rješenje koje će pomoći naučnoj zajednici u prikupljanju podataka i omogućiti brže istraživanje uzroka demencije.
Rezultat je upravo mobilna igrica Sea Hero, koja je danas lansirana u svim zemljama Dojče Telekom grupe, uključujući i Crnu Goru.
Uvjereni smo da će se uključiti veliki broj ljudi koji će igrajući ovu igricu dati svoj doprinos naučnoj zajednici, odnosno globalnom istraživanju demencije, svjesni da na taj način i sami čine korisnu stvar.
Dr Hugo Spiers, neuorolog, University College London: Ono što ovaj projekat čini jedinstvenim je povezivanje najsavremenijih naučnih dostignuća i kompanije koja se bavi dizajniranjem igrica, kako bi se stotine hiljada ljudi uključile u eksperiment koji ne bismo mogli da sprovedemo u laboratoriji.
Zašto je to važno? Jer, ukoliko 100.000 ljudi igra igricu 2 minuta, prikupiće se podaci koji bi se klasičnom metodom prikupili za više od 50 godina.
Hans-Christian Schwingen, izvršni brend direktor, Dojče Telekom: To je potpuno nov način na koji se podaci istraživanja prikupljaju, čuvaju i koriste. To nije samo zabavno, već i naučno zasnovano i, iznad svega, bezbjedno.
Igrica je podijeljena na pet različitih tematskih oblasti. Vi ste istraživač mora i pomažete svom ocu da obnovi sjećanja. Idete na putovanje koje je nekada on doživio. Dok putujete, naučnici prate vaš položaj i mogu da ga vide kao toplotnu mapu. Ti podaci služe da se na globalnom nivou pokuša razumjeti kako se ljudi orjentišu dok se kreću kroz različite lavirinte.
Zapravo svi ti podaci, svaki mali pokret koji napravite, svaka odluka koju donesete tokom igranja igrice daće doprinos našem istraživanju. I što više saznamo o tome kako se ljudi snalaze u prostoru, to bolje možemo da razumijemo probleme ljudi sa demencijom.
Lični podaci se ne prikupljaju, a one koje prikupimo igranjem su povjerljivi i u vlasništvu su Dojče Telekoma, koje dalje koristi University College London za analizu. Drugi naučnici koji se bave istraživanjem demencije, takođe mogu zatražiti dozvolu za korišćenje ovih podataka, kako bi se uključio što veći broj istraživača.
Hilary Evans, izvršni direktor, Alzheimer’s Research: Igrajući ovu igricu, pomažete tako što ste sami dio rješenja. Pomažete nam da budemo što bliži pronalaženju načina liječenja i boljeg dijagnostifikovanja demencije.
Igrajmo za dobro, budimo dio globalne inicijative i doprinesimo daljem istraživanju demencije!
Igrica Sea Hero Quest je dostupna besplatno na App Store i Google Play.
Važno je napomenuti da se igranjem igrice ne identifikuje sama demencija, ona nije namijenjena onima koji je imaju, već prosječnoj populaciji, kako bi se došlo do baze koja će predstavljati mjerilo za pojam ljudskog snalaženja u prostoru.
Saznajte više na: www.seaheroquest.com/me